„V této chvíli očekáváme, že vyrobíme 220 tisíc vozů," uvedl mluvčí automobilky Radek Kňava.

Pro tento objem výroby již je podle jeho slov pro automobilku mnohem efektivnější změnit organizaci výroby, tedy přejít z tří pracovních týmů na dva. V praxi to znamená snížení počtu výrobních směn a vyrábět pouze pondělí až čtvrtek vždy pro denní i noční směnu, tedy osm směn týdně oproti současným 12. Současně se plánuje zrychlení výrobní linky.

Ne však oboje naráz. „K těmto změnám dojde ve dvou fázích. V první (od začátku března) budeme vyrábět pouze od pondělí do čtvrtka, od dubna pak zrychlíme linku," vysvětlil Radek Kňava.

Po zrychlení linky bude potřebovat více zaměstnanců na jednu směnu, takže tyto plánované změny podle mluvčího neznamenají propuštění všech zaměstnanců ze zrušeného týmu. „Nicméně i tak dojde k propouštění a rozloučit se budeme muset s většinou agenturních zaměstnanců," uvedl Radek Kňava. Řádově se bude jednat o stovky lidí, konkrétnější číslo neuvedl.

Zaměstnanci, kteří získali u TPCA praxi, jsou na trhu práce v automobilovém průmyslu poměrně cenění. A automobilka se obává, že když těmto svým lidem oznámí propouštění, najdou si například u Škodovky, která nabírá, práci velmi rychle. A budou chtít odejít dřív.

„To pro nás není ideální, proto lidem, kteří neodejdou před avizovaným datem, nabízíme mimořádný bonus 20 tisíc korun," poznamenal Radek Kňava.

Není to tak dávno, co automobilka zaměstnance ve velkém nabírala, a to právě pro rozjezd třetí směny, která se nyní bude rušit. V létě skončil nábor, při němž do TPCA pro třetí směnu nastoupilo kolem 800 nových lidí. Třetí směna startovala v říjnu.