„Čekáme na vydání průkazu způsobilosti. Zcela upřímně nevím, kdy bude přejezdové zabezpečovací zařízení spuštěno,“ přiznal mluvčí Správy železniční dopravní cesty marek Illiaš. „Nicméně, přejezd je zabezpečený podle platných norem i dnes. Souhlasím s tím, že po spuštění světelného zařízení se jeho zabezpečení zvýší,“ dodal Illiaš.
Nefunkčnost světelné signalizace se nelíbí místním. „Přejezd není asi dostatečně vytížený, aby se o to někdo zajímal,“ myslí si Lukáš Holan, který však upozornil na to, že nejen železniční přejezd, ale také křižovatka v jeho těsné blízkosti je nebezpečná. „Když jedete autem od Tatec na Pečky, tak není na křižovatce nic vidět. Řešením by možná bylo uzavřít starou silnici, která vede podle mrazíren,“ myslí si Lukáš Holan.
Kliknutím infografiku zvětšíte.
Světelná signalizace by přejezd výrazně zabezpečila také podle Petra Kanii. „Přejezd je v oblouku a například při příjezdu od obce Tatce je dohlednost ve směru na Radim jen mizivá.
Velká část trati je navíc souběžná s komunikací a opticky může řidiče zmást přijíždějící vozidlo souběžně s vlakem,“ dodal Petr Kania s tím, že při příjezdu od Peček by světelná signalizace již z dáli či na úrovni křižovatky informovala řidiče o přijíždějícím vlaku.